عوارض بادام هندی چیست؟ مصرف بیش از حد آن چه عوارضی دارد؟

عوارض بادام هندی چیست؟ مصرف بیش از حد آن چه خطراتی دارد؟

جدول محتواها

قبل از این که به عوارض بادام هندی بپردازیم باید گفت یکی از مغزهای پرطرفدار، خوش طعم و پر خاصیت است که در سبد آجیل ها قرار دارد و بواسطه مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های منحصر به فردی که دارد خواص بسیار بالایی هم دارد. علاوه بر طعم لذیذ و دلنشین، خواص بادام هندی سبب محبوبیتش شده است.

آجیل بادام هندی سرشار از مواد مغذی سالم مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها و سایر ترکیبات مفید برای سلامت انسان است. اما نباید از عوارض بادام هندی چشم پوشی کرد، مثل هر چیز دیگری، بادام هندی نیز دارای معایب خاص می باشد به ویژه هنگامی که در مقدار بیش از حد مصرف می شوند. برای مصرف سالم، همه عوارض بادام هندی را در این مقاله را بررسی کنید.

بادام هندی:

هیچ می دانید انبه و پسته با بادام هندی در یک خانواده هستند و این مغز در پایین و زیر میوه درختی که بلارد نام دارد، یافت می شود و به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد در مناطقی که آب و هوای گرمسیری مانند برزیل، هند، سری لانکا، کنیا و تانزانیا کشت می شوند. اما نخستین بار برخلاف نامش در بزریل یافت شده است و از اونجا توسط پرتقالی ها به هند و سایر کشورها برده شده است. بادام هندی، که بعضی اوقات به عنوان آجیل کاشو شناخته می شود میوه های خشکی هستند که در سراسر جهان خورده می شوند.


پیشنهاد میشود مطالعه شود: بادام هندی چیست؟ 6 خاصیت اصلی و مهم بادام هندی

بادام هندی

عوارض مصرف بیش از حد بادام هندی چیست؟

خوردن بیش از حد بسیاری از این مواد غذایی می تواند عوارض جانبی مانند مصرف زیاد سدیم ایجاد کند. یک بزرگسال فقط نیاز به 1500 میلی گرم سدیم در هر روز با حداکثر 2300 میلی گرم دارد. یک اونس از بادام هندی نمک نزده 5 میلی گرم است اما بادام هندی نمک زده 87 گرم در هر اونس است. اگر شما چند اونس بخورید این به سرعت در حال افزایش است به ویژه در ترکیب با سایر غذاهای غنی از سدیم. مصرف سدیم بیش از حد می تواند منجر به سکته مغزی، فشار خون بالا، بیماری کلیوی یا بیماری قلبی شود.

عوارض بادام هندی: افزایش ذهنده وزن

زمانی که این مغز به مقدار زیاد مصرف شود، اثرات منفی بر بدن دارد. از طرفی بادام هندی به دلیل ارزش غذایی بالای خود منبع خوبی برای انرژی است. به این معنی که تنها با خوردن یک مشت بادام هندی می توان انرژی خوبی از آن دریافت کرد. آن ها همچنین منبع خوبی از چربی ‌های تک غیراشباع هستند که سیستم قلبی عروقی را سالم نگه می‌دارند. اما حتی چربی‌های مغذی نیز می ‌توانند در صورت مصرف بیش از حد برای بدن خطرناک باشند.

خوردن حدود یک فنجان بادام هندی 40 درصد از کالری مورد نیاز روزانه ما “بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری” را تامین می کند. ولی اگر این مقدار بیشتر شود سبب افزایش وزن می شود که اصلا برای سلامتی ما مفید نیست زیرا سبب چاقی می شود. از طرف سبب بروز بیماری هایی مانند کلسترول بالا، دیابت و ……..

عوارض بادام هندی: احتمال بروژ بیماری های آلرژیک

تعداد افرادی که به بادام هندی آلرژی دارند رو به افزایش است. بخش مربوط به مطالعه “آلرژی” یک مجله پزشکی است که بسیاری از بچه های جوان بدون هیچ گونه قرار گرفتن در معرض بادام هندی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. موضوع مهم دیگر این است که آنافیلاکسی عامل تنگ شدن راه های هوایی، با بادام هندی بیشتر از آلرژی های به پسته است.

مغزیجات مقوی

عوارض بادام هندی: بروز سردرد های میگرنی شدید

سردرد یکی از عوارض بادام هندی است. برخی افراد پس از خوردن بادام زمینی، بادام هندی و سایر مغزها دچار سردرد (میگرن) می شوند. اما بعضی ها به این وعده‌ های غذایی هر چند سالم و بهداشتی حساس هستند. همچنین تغییرات فصلی برای برخی افراد منجر به سردردی می شود. تیرامین و فنیل اتیلامین که برای سلامت انسان مفید هستند. و به حفظ سطح فشار خون طبیعی و ایجاد حس خوب کمک می کنند، علت سردرد در افرادی است که به این اسیدهای آمینه حساس هستند. باید گفت که بادام هندی سرشار از تیرامین و فنیل اتیلامین است.

عوارض بادام هندی: ریسک افزایش وزن

در حالی که بادام هندی سالم است مصرف مقدار زیاد می تواند به راحتی منجر به افزایش وزن شود. یک اونس دارای 163 کالری و مقدار زیادی چربی غیر اشباع سالم است. اگر این چربی های سالم را در مقادیر بیش از حد متوسط مصرف کنید ممکن است وزن خود را افزایش دهید. افزایش وزن به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت، سرطان، کلسترول بالا، سندرم متابولیک، بیماری قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد.

نفخ کردن از عوارض بادام هندی است که به صورت احتمالی بروز می کند:

مصرف زیاد بادام هندی ممکن است سبب نفخ شود. خوردن آجیل های چرب مانند بادام هندی (که مانند همه آجیل ها سرشار از چربی هستند) می تواند سبب نفخ شود. چون گازی که از طریق آروغ زدن یا ریح از بدن عبور نمی کند، در معده و روده جمع می شود و منجر به نفخ خواهد شد. اگر بادام هندی بیش از حد مصرف شود، معده نمی تواند به راحتی آن را هضم کند و سبب نفخ و تغییر در حرکات روده خواهد شد.

مغز بادام هندی

عوارض بادام هندی: فقدان رژیم غذایی متعادل

به منظور رشد، شما باید مقدار زیادی مواد مغذی مصرف کنید. اگر شما بادام هندی زیادی بخورید قادر نخواهید بود سایر غذاهای مهم را دریافت کنید. USDA مصرف تنها 5.5 اونس مواد غذایی با پروتئین بالا، مانند ماهی، آجیل، توفو و لوبیا توصیه می کند. آنها همچنین می گویند که سالم ترین انواع آن را انتخاب کنید. علاوه بر این، شما باید سبزیجات، میوه ها و دانه ها را به اندازه کافی دریافت کنید.

عوارض بادام هندی: خطر ابتلا به فشار خون بالا

مصرف بیش از حد بادام هندی نمک زده ممکن است سطح فشار خون بدن را افزایش دهد. و به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی منجر شود. زیرا یک وعده از این آجیل شور ممکن است حاوی 181 میلی گرم سدیم باشد. خوردن آنها در حد اعتدال خوب است اما مصرف زیاد به علت نمک بالا شما را در معرض خطر افزایش فشار خون قرار می دهد.

اگر هنوز هم می‌ خواهید بادام هندی نمک ‌زده بخورید، هر چند وقت یک ‌بار می توانید از آن میل کنید، آن هم در حد اعتدال. اگرچه میزان سدیم موجود در بادام هندی بدون نمک (در مقایسه با بادام هندی شور) زیاد نیست، اما با این حال بهتر است حتی بادام هندی بدون نمک را به مقدار محدود مصرف کنید. زیرا برای جلوگیری از سایر عوارض بادام هندی به بدن خود کمک خواهید کرد.

عوارض بادام هندی: ابتلا به سنگ کلیه

بادام زمینی نیز مقدار زیادی از نمک های اگزالات را تشکیل می دهد که اثر منفی بر جذب کلسیم بدن دارد. کلسیم بدن شما جذب نمی شود و می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

برهم زننده تعادل سایر مواد غذایی در بدن:

خوردن بادام هندی به دلیل تعداد مواد مغذی موجود در آن برای سلامتی ما مفید است. اما حتی با وجود این تعداد زیاد مواد مغذی، باز هم غذای کاملی به حساب نمی آید. و بدن ما به مواد مغذی مهم دیگری نیز نیاز دارد که از سایر خوراکی ها دریافت می کنیم. مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات و غلات و غیره.

خوردن بادام هندی (و سایر غذاها با پروتئین بالا) در مقادیر محدود سبب می شود. که فضای کافی برای سایر مواد غذایی مهم در بدن ما وجود داشته باشد. بنابراین، باید گفت، برای سلامتی خود، بادام هندی (در حد اعتدال) مصرف کنید، اما اجازه ندهید بادام هندی یا هر ماده غذایی دیگری بر رژیم غذایی شما تسلط داشته باشد.

بادام هندی  خام درون ظرف

بادام هندی برای شما مفید است به شرطی که آن را در حد اعتدال مصرف کنید. با این حال، مانند هر رژیم دیگری، تنوع برای به دست آوردن طیف وسیعی از مواد مغذی بسیار مهم است، بنابراین آن را با بادام، گردو، فندق مخلوط کنید، هر دو مزایا و معایب برای بادام هندی وجود دارد. شما لازم نیست که به طور کامل از این غذا اجتناب کنید اما باید آنها را در اعتدال مصرف کنید. پزشک شما می تواند به شما در تعیین مقدار بادام هندی که باید بخورید کمک کند.

برای خرید خشکبار دیگر نیاز به مراجعه حضوری به خشکبارهای سطح شهرتان نیست؛ کافی است نام آجیلنو را در مرورگر گوشی جستجو کنید و وارد فروشگاه آنلاین ما شوید. بزودی با مطالب جدیدتر به سراغ شما مخاطبان خواهیم آمد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *